Du kan enkelt registrera dig som medlem på lifebutiken.se eller få hjälp när du handlar i någon av våra butiker. För att bli medlem önskar vi följande uppgifter: personnummer, för- och efternamn, adress, mobilnummer och e-postadress.
Bli medlem
https://www.lifebutiken.se/login
Medlemsvillkor
https://www.lifebutiken.se/life-club/villkor-life-club
Ja, personnummer är obligatoriskt. Du kan känna dig trygg som medlem på Life, då vi inte lämnar ut våra medlemmars uppgifter till obehöriga. Erbjudanden som kommer från annan aktör än Life går alltid via oss på Life och under vår tillsyn och du godkänner våra medlemsregler och integritetspolicy när du blir medlem.
Ja du kan bli medlem i Life Club om du har skyddad identitet. Kontakta kundservice så hjälper vi dig.
Du som kommer från annat land än Sverige, Norge och Finland kan registrera dig som medlem i Life Club. Viktigt att nämna är att Life Club finns i Finland, Norge och Sverige.
All information och erbjudanden kommuniceras på respektive språk i varje land. Blir du exempelvis medlem i Sverige fungerar medlemskapet bara i detta land, ej i Finland eller Norge. Kontakta Kundservice så hjälper vi dig att skapa ett medlemskap.
Du kan bara samla poäng i det land du är registrerad i. Life Club är uppdelat på landnivå, alltså Life Club Sverige/ Life Club Norge/ Life Club Finland. Om du som kund registrerar dig som medlem i Sverige, så gäller inte medlemskapet i Norge eller Finland.
Det kostar inget att bli medlem eller vara medlem i Life Club.
- 10 % rabatt* på ett köp som ny medlem
- Poäng på varje köp: 1 kr = 1 poäng
- Bonusrabatt: 1000 poäng = 25 kr
- Exklusiva rabatter och erbjudanden online och i butik
- Inspirerande nyhetsbrev
- Klubbtidningen Live Life digitalt
- Inbjudningar till evenemang och aktiviteter
*10 % välkomstrabatt på ett köp och är giltig i 3 månader från registrering av medlemskapet. Erbjudandet gäller endast för nya medlemmar i Life Club och kan inte kombineras med övriga erbjudanden. Gäller ej naturläkemedel och elektronikprodukter.
Du får bonuspoäng på allt du handlar, dvs. 1 krona = 1 poäng.
Köp för nedanstående belopp ger följande bonuschecksbelopp att handla för i kronor.
1000 kr (1000 poäng) = 25 kr rabatt på valfritt köp
2000 kr (2000 poäng) = 50 kr rabatt på valfritt köp
3000 kr (3000 poäng) = 75 kr rabatt på valfritt köp
4000 kr (4000 poäng) = 100kr rabatt på valfritt köp
5000 kr (5000 poäng) = 125 kr rabatt på valfritt köp.
Har man mer än 5000 poäng vid kalkyleringen, exempelvis 6000 poäng, får man en bonuscheck på 125 kr och en på 25 kr.
Bonuspoängen är giltiga i 24 månader efter inköp och bonuschecken är giltig i 6 månader från aktiveringsdatumet. Bonuscheckarna skickas ut en gång i månaden efter att minst 1000 poäng har samlats in.
Ja, du får bonus på det du handlar i butik och/eller på lifebutiken.se. Kom ihåg att logga in när du ska göra ett köp på lifebutiken.se för att säkerhetsställa att du inte missar dina välförtjänta bonuspoäng.
När du gör en order för ”Boka & Hämta” på lifebutiken.se betalar du först när du hämtar upp din order i butiken, det är vi detta tillfälle som poäng registreras. Det kan dock ta upp till 96 timmar innan det visas på ditt konto.
Köp av presentkort är inte bonusgrundande, däremot får du som använder presentkortet bonus vid ditt köp. Du kan endast använda köpa samt nyttja presentkort i våra fysiska butiker.
Ja, du behöver skapa ett webbkonto på lifebutiken.se om du vill komma åt ”Mina sidor”.
När du skapar ett nytt medlemskap på lifebutiken.se får du ett webbkonto/inloggning samtidigt som du skapar medlemskapet. Om du registrerat dig i butik har du inte ett webbkonto/inloggning, det behöver du skapa på lifebutiken.se. Viktigt är att du har en e-postadress registrerat på ditt konto för att kunna skapa en webbprofil/inloggning. Har du inte det, kontakta kundservice så hjälper vi dig att addera önskad e-postadress för att sedan kunna logga in.
Klicka på nedan länk och följ instruktionerna för att skapa en webbprofil/inloggning: https://www.lifebutiken.se/login
Det kan ta upp till 96 timmar innan köpet registreras på din profil och tilldelar bonuspoäng.
I dagsläget är denna service inte möjlig.
Ja, det kan ibland förekomma att medlemsblocket längst ner i epostmeddelanden visar felaktiga bonuspoäng. Det beror på att det kan ta upp till 96 timmar innan det senaste köpet registreras i medlemsprofilen och bonuspoängen tilldelas. Om du nyligen har handlat och inväntar nya bonuspoäng är det möjligt att de ännu inte har lagts till på ditt medlemskonto.
Om du har två medlemskap i samma land och vill slå ihop dessa kontaktar du kundservice, så hjälper vi dig att föra över poäng från det inaktiva kontot till det aktiva och samtidigt avsluta det inaktiva kontot.
Absolut, du kan efterregistrera poäng om köpet är gjort inom de 3 senaste månaderna och kvitto kan uppvisas. Kontakta kundservice så hjälper vi dig. Observera, om du är ny medlem kan du inte efterregistrera poäng på köp som är gjorda före medlemsregistrering.
För att få ett exemplar av magasinet Live Life kan du hämta det i någon av våra butiker. Observera att det finns i begränsad upplaga så först till kvarn gäller. Om du är nyhetsbrevsprenumerant och/eller Medlem i Life Club får du alltid senaste magazinet via e-post. Du kan även hitta det på lifebutiken.se, eller genom att klicka här.
Du behöver inte meddela oss då du har registrerat ett personnummer till din profil så kommer adressändringen att ske per automatik när du byter adress. Vi uppdaterar medlemsregistret enligt folkbokföringsadresserna med jämna mellanrum.
Du kan självklart också uppdatera dina adressuppgifter om på lifebutiken.se som inloggad under Mina sidor eller självklart kontakta kundservice om du önskar hjälp.
Du kan ändra dina uppgifter genom att logga in på Mina sidor. Du kan också besöka närmaste butik eller kontakta kundservice så hjälper vi dig.
På Mina sidor kan du ändra följande:
Får du dubbla e-postutskick kan detta bero på att du har ett medlemskap i Life Club men även sedan tidigare också varit nyhetsbrevs-prenumerant. Får du dubbla postala utskick kan detta bero på att det finns två personer i samma hushåll som har registrerat sig som medlem i Life Club. Välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.
Om du har avregistrerat dig från att få e-post, SMS och/eller Postala utskick kan du när som helst logga in på Mina Sidor och registrera dig på nytt så att du i framtiden kan ta emot utskick från oss.
Du är självklart välkommen att kontakt oss via kundservicen, så hjälper vi dig om du har fler frågor gällande utskicken. Du når oss på: kundservice@lifebutiken.se
Vi tycker att det är mycket tråkigt om du önskar att avsluta ditt medlemskap i Life Club. Du har såklart full rätt att avsluta ditt medlemskap och om detta är din önskan, kontakta kundservice så hjälper vi dig fullfölja avregistreringen.
Ibland kan det hända att vi redan gjort utdrag för utskick där din adress finns med, och att ditt medlemskap avslutats först efter detta. Annars kan det vara så att du är nyhetsbrevs-prenumerant och har på detta sätt en annan profil.
Om du fortsatt får epostutskicken, kontakta kundservice på: kundservice@lifebutiken.se eller tryck på knappen avregistrera längst ned i mejlet så upphör epostmeddelanden att skickas till dig.
Fullständiga medlemsvillkor hittar du på följande sida: https://www.lifebutiken.se/information/life-klubb/villkor-life-kundklubb
Andra viktiga uppgifter som också kan vara bra att känna till finner du under Integritetspolicy & Cookies: https://www.lifebutiken.se/information/kundtjanst/integritetspolicy-och-cookies
Om vi erbjuder behandlingar så finns det detaljerade beskrivningar kring hantering av personuppgifter och syftet till att vi sparar data här: https://www.lifebutiken.se/information/kundtjanst/integritetspolicy-och-cookies/detaljerad-information-om-behandlingar
Bli medlem i Life Club kostnadsfritt och få 10% på ditt nästa köp och dessutom får du förtur till utvalda kampanjer och mycket annat.
Vår uppgift är att hjälpa människor att hålla sig naturligt friska genom att hitta balans mellan kost, motion och vila. Det gör vi med över 200 butiker runtom i Sverige, Norge och Finland, ett brett utbud av hälsoprodukter och personlig rådgivning av utbildade hälsoexperter i alla våra butiker.