Hälsoguiden

Shoppa online och hämta i butik

Boka produkter på Lifebutiken.se och hämta och betala i din butik. 


Villkor för hämta och betala order i butik


Priser, frakt och avgifter

De priser som anges på www.lifebutiken.se anges inklusive mervärdesskatt (moms). Ingen kostnad för leverans till butiken tillkommer.


Betalning

Betalning av dina varor sker i butik när du hämtar din order.


Leverans

Leveranstiden för att hämta en order i butik är normalt 1-7 arbetsdagar. Vi reserverar oss för eventuella förseningar. När din order är redo att hämtas får du ett mail till din angivna e-postadress. Kontakta kundtjänst om du inte fått någon information om din order efter 10 arbetsdagar.


Ej uthämtade order

Om du inte har hämtat ut din order 10 dagar efter att du fått meddelande att din order är redo att hämtas, så kommer den avbrytas. Ingen kostnad tillkommer för dig som kund.


Öppet köp i butik

När du handlar i en fysisk Lifebutik har du öppet köp i 7 dagar. Gäller med kvitto på oanvänd vara, vid obruten förpackning, med undantag av receptfria läkemedel, hud- och hårvård, hygienvaror och rea.


Frågor om bokningsvillkor

För frågor kring innebörden av dessa bokningsvillkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer eller annat, ta kontakt med Lifes kundtjänst.
E-post: kundservice@lifebutiken.se


Vanliga frågor


Varför finns inte alternativet Boka & Hämta i kassan?

Vissa produkter är unika för webben, till exempel vår weboutlet med utgående sortiment eller varor med kort daturm. Dessa är markerade med "webbpris" eller "endast online" på produktsidan. Om du har någon av dessa produkter i din varukorg kan du därför inte se Boka & hämta som leveransalternativ i kassan.


Min butik finns inte i listan för Boka & hämta, hur beställer jag då?

Ett fåtal butiker har inte tjänsten Boka & hämta. I dessa fall är du däremot mer än välkommen att kontakta butiken via telefon så hjälper de dig beställa hem eller lägga undan de varor du önskar inför ditt besök. Telefonnummer till butikerna hittar du här.